Huisoppasser

De afgelopen week was ik de huisoppasser van Ca’ de’ Gatti. De eigenaren (Barbara & Roberto) waren naar een agritoerismebeurs en ik mocht voor een week doen alsof dit huis van mij was. Bij het huis horen ook tien witte duiven en vier katten, de Gatti van Ca’ de’ Gatti. Drie mannetjes en één vrouwtje.
Twee maal per dag heb ik ze eten gegeven en dat was echt een feest. Al die hummels die om mij heen draaiend om aandacht miauwden (en of ik een beetje wilde opschieten met het eten natuurlijk). Eentje is pas vijf maanden oud en heel speels. Vulcan, die vroeger als de dood was voor katten, heeft aan hem een leuk speelkameraadje overgehouden. Ze geven elkaar kusjes en samen doen ze vaak wedstrijdjes wie het eerst bij de boom is en wie het stoerst is. Vulcan krijgt steeds meer zelfvertrouwen en de haal op zijn neus van een kattenpoot laat niet lang op zich wachten denk ik.

Gedurende twee dagen heb ik overigens zonder elektriciteit en water gezeten. En dat was wel even wennen. Vooral omdat er deze week een koudegolf over Italië trok. Met overal sneeuw (ook in zuiden) behalve hier. Dus dat maakte de zorg voor het huis wel iets spannender.

In ruil voor deze “zorg” hebben Barbara & Roberto op de agritoerismebeurs reclame gemaakt voor mij als vertaler van onder andere websites. Daarvoor moest ik nog wel even mijn site en mijn visitekaartjes in het Italiaans vertalen. Het gaat allemaal sneller dan ik had verwacht en als het lukt dan heb ik er weer een aantal leuke opdrachten bij. Ik ben in ieder geval helemaal in mijn element haha.

Deze week heb ik ook de taalcursus afgerond. Na mijn Italiaanse presentatie en een afrondend examen ben ik eindelijk klaar met deze zeer relevante cursus. De enthousiaste en veeleisende docente maakte de lessen zeer intensief. Dit staat helaas in schril contrast met de andere colleges die ik volg. Bij één college praat de docent anderhalf uur lang over een onderwerp en ondersteunt zijn toespraak soms met slides maar vaak ook niet. Je moet als student dan zelf maar bedenken wat relevant is en wat niet (dat is natuurlijk een goede oefening haha). Maar in januari moet ik voor dit vak twee boeken uit mijn hoofd kennen waar hij dan vragen over gaat stellen. Dat wordt wel even spannend. Het gevolg is dat ik de colleges soms echt moet uitzitten. Af en toe geef ik toch wel de voorkeur aan de colleges op de VU…

5 gedachtes over “Huisoppasser

  1. Hoi Michelle,

    Dank je wel voor je leuke reactie! Gaaf dat je een cursus Italiaans gaat doen! En heel leuk m’n blogs je een beetje inspiratie geven, leuk om te horen! In bocca al lupo 🙂

  2. Hoi Fieke, leuk om je blog te lezen en hoe het gaat met het verloop van je Italiaans leren. Zelf ga ik binnenkort ook een taalcursus Italiaans doen dus nu kan ik me alvast voorbereiden op wat misschien nog gaat komen. Bedankt voor de inspiratie en de leuke blogposts!

  3. Hallo Fieke,
    Hallo Fieke
    Wij zijn trotse hondenbezitters en wonen in Amsterdam, in de buurt bij artis. Jouw ervaring in Italie hebben we met belangstelling gelezen. In de maand januari gaan we op vakantie. Onze oppas kan helaas niet in die periode. Omdat we onze viervoeter veel aandacht geven en omdat wij hem beslist niet in een pension willen plaatsen zoeken wij een hondengek die tijdens ons verblijf in het buitenland in onze woning wil verblijven.
    Als dit jou aanspreekt, dan hoor ik het graag.
    Roy

  4. Hey Fieke!
    Ik liep vanmiddag zomaar opeens je moeder tegen het lijf bij de Etos op Den Haag CS en toen bedacht ik me opeens dat ik nog helemaal de tijd niet heb genomen je weblog eens te lezen. En dat terwijl je al zo lang in Italië bent!
    Ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal doet. En goed om te horen dat het allemaal zo goed gaat, ook wat betreft opdrachten. Heel veel plezier nog!
    groetjes,
    je nichtje Sanne

  5. Cara,
    Mi sembra che abbia una vita bella ma anche stressante! Secondo me ti trovi bene nell’Italia del Nord, ritorni mai in Olanda? Forse in vacanza in dicembre? Verona è una città bellissima, hai ragione. Ci sono andata con le mie 3 amiche 2 anni fa per fare un corso d’Italiano (organizzato da Tricolore), te ne ricordi? Anche Ravenna ci ha piaciuta molto.
    Siamo bene noi benché un po’ stanchi. Perciò abbiamo prenotato una vacanza; per rilassarci en recuperare le forze andiamo in Egitto in dicembre. Saremo 15 giorni a Sharm el Sheikh, al Mar Rosso. Il sole, la spiaggia, il mare, i nostri libri: il cosidetto dolcefarniente!
    Sai che mi servo tantissimo del dizionario elettronico Lo Cascio, un regalo molto utile!
    Adesso a letto!
    Bacione,
    Bianca e Peter

Plaats een reactie